Tko je osvojio nagradu za dizajn vizualnog identiteta Gradske plinare Zagreb?

Podijeli

donosimo rezultate natječaja za dizajn vizualnog identiteta Gradske plinare Zagreb

 

Ocjenjivački sud javno-pozivnog Natječaja za dizajn vizualnog identiteta Gradske plinare Zagreb u sastavu Velinka Buljan, Ana Miličević, Jan Pavlović, Sean Poropat i Narcisa Vukojević je jednoglasno donio odluku o dodjeli nagrada najboljim radovima. Prvu nagradu dobio je tim KORŽINEK-JURIĆ-KOS za rad pod nazivom Toplina. Drugu nagradu dobio je tim HOT TYPE, a treću nagradu PROSPEKT.

Na natječaj je pristiglo ukupno 18 natječajnih radova Ocjenjivački sud je na zasjedanju održanom 21. rujna, nakon što je pregledao sve radove, jednoglasno donio odluku o nagradama.

Prva nagrada u iznosu od 33.000 kn bruto pripada radu pod šifrom 18:

tim: Koržinek-Jurić-Kos (Izvorka Jurić, Marko Koržinek, Jurica Kos)

naziv koncepta: Toplina

Obrazloženje OS:

Prvonagrađeno rješenje najuspjelije rješava zadatak novog vizualnog identiteta Gradske plinare Zagreb čiji je cilj jasno pojmovno i vizualno odvajanje s obzirom na sestrinske i/ili konkurentske poslovne subjekte energetskog sektora te postavljanje okvira budućeg razvoja GPZ koji se ne mora nužno temeljiti na plinu kao dominantnom energentu.

Osnovni nositelj vizualnog identiteta je monogram / znak koji vješto zaobilazi konvencionalne grafičke motive poput elemenata grba grada Zagreba, plamička, plinskih cijevi distributivne mreže… te asocira toplinu / toplinsku energiju kao konceptualni motiv ovog rješenja. Uzastopnim ponavljanjem monograma ili njegovih dijelova (valova topline) stvara se atraktivan titrajući grafički uzorak, široko primjenjiv na različitim sredstvima i medijima primjene.

Kako je riječ o idejnom rješenju, OS bi autorima prvonagrađenog rješenja sugerirao stanovite korekcije monograma / znaka kao i precizniju razradu sustava vizualnog identiteta — tretman punog naziva (Gradska plinara Zagreb) kao svojevrsnog deskriptora, sustav boja, primjena grafičkog uzorka… — u svrhu postizanja visokokvalitetnog izvedbenog rješenja vizualnog identiteta GPZ.

Druga nagrada u iznosu od 22.000 kn bruto pripada radu pod šifrom 09

tim: Hot Type (Marko Hrastovec (koncepcija, dizajn), Paula Šantić (koncepcija, dizajn), Mihael Miklošić (animacija))

naziv koncepta: Vizualizacija nevidljivog

Obrazloženje OS:

Kada se gledaju pojedinačno, elementi vizualnog identiteta drugonagrađenog rješenja — pismo GPZ Pipeline (tipografska interpretacija plinske cjevovodne mreže) dizajnirano “po mjeri“ (custom-made), slikovni znakovi, vinjete (suvremena adaptacija grba grada Zagreba) — predstavljaju primjer vrhunske dizajnerske i tipografske vještine i izvedbe te zaslužuju bezrezervnu pohvalu. Međutim, konačan “zbroj“ svih elemenata, koji nije matematički, nego je riječ o sinergijskom učinku, rezultirao je vizualnim identitetom koji je ostao pomalo neodređen u odnosu na osnovnu identitetsku odrednicu GPZ — (plinska) toplinska energija.

Treća nagrada u iznosu od 11.000 kn bruto pripada radu pod šifrom 06

tim: Prospekt (Martina Vasilj Matković (voditelj tima), Nataša Alavanja (dizajner), Ljubomir Kremenović (dizajner))

naziv koncepta: Mreža koja spaja grad

Obrazloženje OS:

Slično kao drugonagrađeno rješenje, trećenagrađeno rješenje također grafički interpretira plinsku cjevovodnu mrežu te za nositelja vizualnog identiteta nudi logotip / znak koji čini splet slovnih znakova (akronim GPZ) i pojednostavljenog grba grada Zagreba. Rješenje predstavlja svojevrsni redizajn postojećeg identiteta GPZ, uspješno prenesen u sadašnje vrijeme te izveden po uzusima profesionalnog standarda.

Ocjenjivački sud, raspisivač natječaja i HDD zahvaljuju nagrađenim autorima i autoricama kao i svima natjecateljima na sudjelovanju u natječaju.

mojzagreb.info

 

Izvor: mojzagreb.info

Autor: Marko Lubina

Najnovije